Friday, May 26, 2006

Brodergarn etui

Jeg har laget en liten gave til meg selv. Ja for i dag 26 mai er det faktisk 33 år siden jeg så dagens lys. Merkelig når jeg skriver det:)
I nattens mulm og mørke ble denne lille holderen for brodergarn ferdig. Den er en blanding av vanlig symaskin søm og stichery, og er laget etter et mønster jeg kjøpte for en tid tilbake. Jeg holdt lenge på for å bli enig med meg selv om det heter broder garn, broderi garn eller hva?? Valget falt på broder, så får jeg heller endre det hvis det er feil;) Jeg skal nok lage flere slike, men da uten stichery, for det tar for lang tid. Mulig dette er julemesse matriale!

Det er forresten forbausende enkelt å tenke på jul i dette utrolig regnfulle og kalde maiværet..


7 Comments:

Blogger Lycka är ~ Onnea on said...

Så härlig!! Vackert sydd!!

2:21 PM  
Blogger Hulda said...

Takk for din hilsen i bloggen min, alltid koselig med noen nye som kommenterer. Så nydelig det etuiet for brodergarn er! Fine farger og flotte broderier. Har sett på den type brodering før, har lyst til å prøve meg. Har du laget mønster selv? Gratulerer med dagen!
Jeg linker til bloggen din.

3:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Takk for det:) Etui var ordet jeg lette etter:))
Jeg har broderiene stort sett etter mønster. Jeg tegnet de over, og la til litt her og der. Selve etuiet er 100% etter mønster kjøpt hos Katrines Quiltestue i Oslo. (Bareroots er produsent, og selger også på nett: http://bareroots.com/ )
Med stichery har man lov til det meste, ikke noe pinlig nøyaktighet, men en koselig form for frihåndsbrodering.

3:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

GRATULERER MED DAGEN!!! Jeg skal i bursdagsbesøk til min far idag, får feire litt for deg også! Lurt med eget etui til broderi garna, God helg, håper du får en fin bursdag!

3:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Stort til lykke med fødselsdagen! k.h. Mette

9:22 PM  
Blogger Lena said...

Nydelig !!

10:15 AM  
Blogger Nette said...

Å, det var kjempefint og søtt!!!

10:28 AM  

Post a Comment

<< Home